در مصرف این 4 ماده غذایی افراط نکنید-عکاسی منظره - عکاسی منظره

در مصرف این 4 ماده غذایی افراط نکنید-عکاسی منظره

لازم است که رژیم غذایی متعادل و متنوعی داشته باشیم نه آن که یک یا چند ماده غذایی را روزانه به مقادیر زیاد مصرف کنیم.

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- پژوهشگران هشدار می‌دهند که مصرف مقدار بیش از حد معقول و مناسب برخی مواد غذایی مفید می‌تواند در جهت معکوس عمل کرده و برای ما خطرناک و مضر باشد. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه “دیلی میل” با اشاره به اینکه بسیاری از مواد غذایی حاوی ترکیبات بایو اکتیوی هستند که برای سلامتی ما می‌توانند سودمند بوده و در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها کمک کنند با این حال، در صورت مصرف بیش از اندازه می‌توانند برای ما مضر باشند. 

1-دارچین 

در مصرف این 4 ماده غذایی افراط نکنید

این موضوع مطرح شده که دارچین دارای ماده‌ای موسوم به سیانامالدئید است که به کاهش وزن و تنظیم اشتها کمک می‌کنند. شواهد نشان می‌دهند که دارچین می‌تواند سطح کلسترول را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد. با این حال، شواهد نشان می‌دهند که دارچین دارای حدود 8 درصد سینامالدئید از وزن خود است در نتیجه شما باید دستکم 13 گرم از دارچین را به صورت روزانه مصرف کنید و نه بیشتر چرا که ممکن است اثرات منفی جانبی داشته باشد. 

2-بلوبری 

بلوبری یا میوه‌های مشابه چون زغال اخته نیز مانند انگور قرمز منبعی از رزوراترول هستند. بلوبری همچنین دارای ترکیباتی به نام آنتوسیانین است که می‌توانند وضعیت قلب را بهبود باشند. با این حال، این میوه باید در دوز مشخصی در روز مصرف شود که بین 150 تا 300 عدد می‌تواند باشد. توجه داشته باشید که این میوه گران است و هر کسی توان مصرف روزانه آن را ندارد.

3-شکلات 

در مصرف این 4 ماده غذایی افراط نکنید

شکلات تیره می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود. Theobromine یک ماده شیمیایی در شکلات است که باعث کاهش فشار خون می‌شود. البته در دوز یک گرم نه در دوزهای کمتر. در نتیجه، بسته به نوع شکلات شما می‌توانید 100 گرم شکلات تیره را برای رسیدن به این دوز مصرف کنید. توصیه می‌شود که شکلات به میزان بیش از 600کیلوژول در روز و یا 25 گرم مصرف نشود. مصرف 100 گرم شکلات معادل با بیش از دو هزار کیلو ژول انرژی است. مصرف بیش از حد آن سبب افزایش وزن می‌شود و داشتن اضافه وزن باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته می‌شود. در نتیجه، این مضرات را باید در مقابل سود شکلات برای کاهش فشار خون مدنظر قرار داد. 

4-زردچوبه 

این ادویه به عنوان دارویی شفابخش در طول تاریخ مطرح شده است. عمده خواص زردچوبه به دلیل وجود ماده کورکومین در آن است. کورکومین از خانواده گروهی از ترکیبات است که کورکومینوئید نامیده می‌شوند و به کاهش التهاب و مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند. زردچوبه در هر گرم حاوی سه درصد کورکومین است. در نتیجه، در هر گرم زردچوبه مصرفی توسط شما تنها 0.03 گرم کورکومین وجود دارد. این بدان معناست که برای دریافت حداقل دوز مورد نیاز باید روزی بیش از 30 گرم زردچوبه بخورید. با این حال، کورکومین در زردچوبه بایو اکتیو نیست. این بدان معناست که تنها 25 درصد از کورکومین خورده شده توسط ما جذب می‌شود در نتیجه، برای جذب تمام آن باید بیش از 100 گرم زردچوبه در روز بخورید که خیلی زیاد است و عملی هم نیست. 

در مصرف این 4 ماده غذایی افراط نکنید

این روزنامه در پایان می‌نویسد در نتیجه، لازم است که رژیم غذایی متعادل و متنوعی داشته باشیم نه آن که یک یا چند ماده غذایی را روزانه به مقادیر زیاد مصرف کنیم.

مطالب مشابه با این مطلب



کد آمار