روش تهیه یک کتلت رژیمی خوش طعم برای افرادی که چربی خون بالا دارند

تاریخ انتشار پست : 1395-8-1 دسته : رژیم غذایی و درمانی
پخت کتلت رژیمی,درست کردن کتلت رژیمی
خوش طعم ترین کتلت رژیمی مخصوص افرادی که چربی خون بالا دارند

کتلت یکی از خوشمزه ترین غذاهای ما ایرانیان است ولی چون در آن از تخم مرغ و گوشت قرمز استفاده می شود برای افرادی که مشکلاتی مانند کلسترول بالا دارند زیاد مناسب نیست. به همین بهانه در این مقاله یک کتلت کاملا رژیمی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه کتلت رژیمی:
سیب زمینی4 عدد متوسط
پیاز2 عدد
پودر سوخاری2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، ادویه و زردچوبهبه مقدار لازم
ریحان و مرزه خشک شده1 قاشق غذاخوری پودر شده
روغن کنجد برای سرخ کردنبه مقدار لازم


روش تهیه کتلت رژیمی برای بیماران کلسترول بالا:
در طرز تهیه این کتلت به دلیل استفاده نکردن از تخم مرغ و گوشت قرمز یک غذای عالی و رژیمی برای افرادی است که چربی خون و کلسترول بالایی دارند. به همین دلیل هم برای سرخ کردن کتلت ها از روغن کنجد طبیعی استفاده می شود.

چون در این کتلت از هیچ گونه گوشتی استفاده نشده است می تواند یک غذای عالی برای گیاهخواران باشد. گیاهخواران عزیز می توانند سبزیجاتی مانند پیازچه را خرد کرده و به مایع کتلت اضافه کنند.

سیب زمینی ها را پوست کنده و با رنده ریز رنده کنید.
پیاز را هم مانند سیب زمینی رنده کنید.

سیب زمینی رنده شده، پیاز رنده شده، نمک و فلفل و ادویه، ریحان خشک شده و پودر سوخاری را با هم مخلوط و خوب ورز دهید.
از این مایع به اندازه گردوهای بزرگ کف دست تان باز کرده و در روغن کنجد سرخ کنید.

منبع : seemorgh.com- سیمرغ

مطالب مشابه

مطالب تصادفی

نظرات
نظرات مرتبط با این پست
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد : کد امنیتی رفرش
متن دیدگاه :